اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان تشکیل اتحادیه به صورت یکپارچه در آمده است و قوانین کاردر این کشورها نیز  تقریبا مشابه است. همچنین معمولا قوانین مربوط به مهاجرت و اقامت دائم در این کشورها نیز مشابه یکدیگر هستند. لذا طبیعی است کسانی که در اروپا تحصیل کرده اند و مدارک خود را از دانشگاه های اروپایی دریافت کرده اند شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل و اخذ ویزای کاری در اتریش خواهند داشت.

با توجه به همکاری موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا با موسسه ایلیا، کاریابی بین المللی که تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشد این موسسه با مجوز رسمی از وزارت کار آماده پذیرش پرونده متقاضیان مشتاق به مهاجرت کاری به اتریش می باشد.



یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، کشور اتریش است. اتحادیه اروپا شامل ۲۸کشور اروپایی است که واحد پول این کشورها یورو و شرایط اقتصادی آن‌ها از یکدیگر پیروی می‌کنند. همچنین افراد بسیاری هستند که قصد دارند از طریق ویزای کار وارد کشور بشوند و علاوه بر اقامت داشتن در اتحادیه اروپا  که یک موضوع بسیار مهم است درآمد بالایی را کسب کنند. کشورهایی از قبیل : اتریش، آلمان، دانمارک، آفریقای جنوبی و ... متقاضیان زیادی در رابطه با ویزای کاردارند که هدف اصلی این افراد کسب درآمد بالا و همچنین اقامت است .
از زمان تشکیل اتحادیه اروپا ، اقتصاد اروپا  به‌صورت یکپارچه درآمده است و قوانین کار در کشورهای این اتحادیه تقریباً یکسان است. همچنین این کشورها دردادن اجازه اقامت  و تابعیت به‌صورت مشابه در اکثر اوقات عمل می‌کنند. مسلماً متقاضیانی که مشغول به تحصیل در اروپا هستند و یا مدارک تحصیلی خود را از اروپا دریافت کرده‌اند، شانس بیشتری در خصوص پیدا کردن شغل و اخذ اقامت کاری در اتریش دارند. متقاضیانی که موفق به گرفتن ویزای کار در کشور اتریش شده‌اند، می‌توانند پس از حدوداً چهار سال کار در اتریش و پرداخت مالیات اقدامات لازم را برای اخذ اقامت دائم در اتریش انجام دهند.
قانون کلی برای پیشنهاد کاری در اروپا وجود دارد که فرد متقاضی می‌بایست شغل موردنظر را در سایت های کاریابی اتحادیه اروپا آگهی کنند و در همین مدت اگر هیچ داوطلبی از   ۲۸کشور عضو این اتحادیه ،اقدامی جهت قبول این شغل انجام نداد، سازمان‌ها می‌توانند نیروهای موردنظر خود را از خارج این اتحادیه، به خدمت بگیرند.
متقاضیان برای ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه در اتریش به 70 امتیاز از 100 امتیاز احتیاج دارند و زمانی که موافقت اداره کار اتریش با موفقیت کسب شد متقاضی می‌تواند به مدت  6 ماه برای پیدا کردن کار وارد خاک اتریش شوند . پس از پیدا کردن کار بستن قرارداد کاری با کارفرما ، مدارک شما برای صدور اجازه کار به اداره کار مربوطه تحویل داده می‌شود و پس از موافقت قانونی، کارت اقامت متقاضی صادر می‌گردد و نیز در این زمان متقاضی می‌تواند خود و خانواده را به اتریش ببرد.

مدارک لازم حهت روادید:
درخواست روادید باید به طور شخصی ارائه شود. سفارت در صورت  وجود هرگونه نقص در مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست اخذ روادید تحصیلی بطورمعمول 3 تا 4  ماه به طول می انجامد.
1.فرم درخواست ویزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گردیده باشد  همراه با عکس
2.گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاریخ درخواست روادید )
3.فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه
4.گذرنامه و شناسنامه همسر
5.فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه
6.ترجمه شناسنامه با تایید وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش
7.تعهد نامه مالی که یا خود متقاضی در ایران یک حساب ریالی و یا ارزی به نام خود حساب باز کرده است و مبلغ 10000 یورو به حساب خود پول گذاشته و تایید آن را از بانک می گیردو به سفارت ارائه می دهد و یا آنکه متقاضی دعوت کننده ای در اتریش دارد که مدارک زیر از شخص دعوت کننده مورد نیاز می باشد:
الف: Meldezettel معرفی نامه 
ب: Mietvertrag  اجاره نامه یا کپی سند منزل 
ج: Arbeitsvertrag  قرارداد کار
 و پرینت گردش مالی سه ماه آخر حساب ریالی متقاضی در ایران
8.اصل و فتوکپی از پذیرش و یا تأیید دریافت درخواست پذیرش از یک دانشگاه یا  Fachhochschule ) در اتریش(
9.گواهی عدم سوءپیشینه
10..ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه با تأیید وزارت امور خارجه و تأیید سفارت اتریش
11. قباله ازدواج ( در مورد افراد متأهل )
12. تأییدیه محل سکونت در اتریش ( گواهی رزرو کوتاه‌مدت هتل یا پانسیون قابل‌قبول نیست) .
13. هزینه ویزا 75یورو 
لازم به ذکر است که سفارت اتریش مدارک فوق را هرروز به‌جز جمعه و شنبه با تعیین وقت قبلی می‌پذیرد و می‌تواند علاوه بر مدارک فوق‌الذکر مدارک دیگری را نیز درخواست نماید.مدارکی که باید ترجمه آن‌ها به سفارت ارائه گردد حتماٌ باید به زبان آلمانی یا انگلیسی باشد.سفارت اتریش جهت درخواست ویزای دانشجویی مصاحبه ندارد اما می‌تواند متقاضی را جهت مصاحبه دعوت نماید.

برای بررسی شرایط اخذ کاری فرم‌های ارزیابی رایگان به لینک زیر مراحعه نمایید:

فرم ارزیابی رایگان اخذ کاری