کانادا به عنوان تنها همسایه ایالت متحده آمریکا، شمالی ترین کشور در قاره آمریکا و همچنین سومین کشور پهناور دنیاست. وجود سرمای زیاد در مناطق شمالی این کشور باعث افزایش تراکم جمعیت در بخش های جنوبی و نزدیک به مرزهای آمریکا و همچین مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا شده است. کانادا از لحاظ منابع طبیعی جایگاه منحصر به فردی در جهان دارد و از طرفی مساحت فوق العاده وسیع کانادا و بارندگی مناسب باعث رونق و موفقیت کشاورزی در این کشور شده است. در کل، امکانات معتبر و پیشرفته ی آموزشی، ثبات اقتصادی و سیاسی و تراکم جمعیت کم از دلایلی هستند که این کشور را در میان انتخاب های اصلی هر یک از متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا و به خصوص ایران قرار می دهد.
اگر ارزش دارایی شما و همسرتان مبلغی بین 18۰،۰۰۰ تا ۱،۶۰۰،۰۰۰ دلار کاناداست میتوانید برای دریافت ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. برای این منظور دو روش سرمایه گذاری برای شما وجود دارد که گروه مشاوران اندیشه پویان با توجه به وضعیت شما یکی از آنها را پیشنهاد خواهند کرد.
روش نخست مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری فدرال است که اخذ ویزا به این روش در حال حاضر امکان پذیر نیست و شما می توانید به جای مهاجرت به کانادا با روش سرمایه گذاری فدرال از روشهای کارآفرینی کبک و یا بیزینسی استان های خاص این کشور استفاده نمایید.
برنامه سرمایه گذاری فدرال برای توسعه و تولید اشتغال در کانادا با هدف جذب سرمایه متقاضیانی که دارای تجربه تجاری و یا توان مدیریتی هستند به وجود آمده است. در صورتی که شما و خانواده تان متقاضی مهاجرت از این روش هستید می توانید با سرمایه گذاری مبلغ ۸۰۰،۰۰۰$ کانادا در مدت پنج سال در برنامه فدرال (اقامت در کانادا به غیر از کبک ) اقامت دائم به دست آورید.
این روش سرمایه گذاری توسط دولت کانادا ضمانت شده است و دولت کانادا تضمین می دهد بعد از گذشت ۵ سال وجه دریافتی از شما را به طور کامل و بدون سود باز پرداخت نماید.
 





با توجه به شرایط ذکر شده اقدام به اخذ مستقیم ویزای کاری در حال حاضر چندان منطقی به نظر نمیرسد اما با توجه به وسعت کشور کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی در هر یک از استان های این کشور وجود دارد که برای مثال از این میان برنامه های مهاجرتی برای نیروهای متخصص، برنامه ی مهاجرتی استارت آپ و اکسپرس انتری را میتوان نام برد. اما مطمئن ترین مسیر برای متقاضیان اخذ اقامت دائم در کانادا اخذ ویزای تحصیلی است زیرا کسانی که دو سال در این کشور تحصیل کنند می توانند بعد از اتمام دوران تحصیل به ساد گی برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام نموده و پاسپورت خودشان را دریافت کنند.

 این برنامه با هدف جذب متخصصین برای زندگی و کار در استان کبک کانادا طراحی شده است. کسانی می توانند از این طریق اقدام کنند که قصد خود را برای کار و زندگی در استان کبک اعلام کنند با وجود این پس از دریافت اجازه اقامت دایم خود در چارچوب قانون در صورت تغییر نظر اجباری برای اقامت در این استان ندارند و می توانند در دیگر نقاط کانادا زندگی کنند.

 پرونده های مهاجرتی کبک در دو مرحله بررسی می گردند:

✔️ مرحله اول:
گزینش Sélection
اداره مهاجرت کبک مدارک ارسالی متقاضی را طبق مقررات ایالت کبک بررسی می کند و پس از قبولی گواهی CSQ (Cetificat de Sélection du Québec را صادر می نماید.

✔️ مرحله دوم:  
پذیرش Admission
قبولی در مرحله گزینش به معنی اخذ اقامت نمی باشد و می بایست سایر مراحل که شامل انجام آزمایشات پزشکی و چک امنیتی است نیز انجام گیرد(توسط دولت فدرال) تا پس از آن ویزای کانادا برای شما صادر گردد.

این سیستم مهاجر پذیری هر ساله تغییرات و محدودیت های جدیدی را تجربه می کند.

 آخرین تغییرات که از اول اوریل ۲۰۱۵ اعمال شده است. در سال ۲۰۱۵ مجموعا ۳۷۵۰۰ تا ۴۳۲۰۰ مهاجر از طریق کبک جذب خواهد شد. ازین تعداد مهاجر ۲۸۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ مهاجر در گروه نیروی کار ماهر قرار خواهند داشت. از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک امسال ۶۳۰۰ پرونده پس از اکتبر پذیرفته خواهد شد.

ظرفیت دور اول پذیرش پرونده های مهاجرت کاری به استان کبک که از ۴ نوامبر ۲۰۱۵ آغاز شد در کمتر از یک هفته کاری تکمیل شد. دور دوم که پرونده ها به صورت آنلاین پذیرش خواهند شد از ۱۸ ژانویه ۲۰۱۶ آعاز خواهد شد و تنها ۲۸۰۰ پرونده پذیرش میشود. با توجه به همکاری موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا با موسسه ایلیا، کاریابی بین المللی که تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشد این موسسه با مجوز رسمی از وزارت کار آماده پذیرش پرونده متقاضیان مشتاق به مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا میباشد.

 
متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با دفتر شرکت اندیشه پویان تماس حاصل نمایند و با تکمیل فرم های رایگان شرایط خودشان را برای اخذ ویزای کاری ارزیابی کنند.