پذیرش دررشته‌های پزشکی در آلمان برخلاف دیگر رشته‌ها که روند پذیرش آنها (درصورت عضویت دانشگاه در uni-assist) از طریق uni-assist انجام می‌شود، متفاوت بوده و تصمیم‌گیری در مورد پذیرش دانشجویان با دانشگاه است.
کسانی که پس از قبولی در دوره‌های روزانه و شبانه ی دانشگاه‌های دولتی ایران و یا با مدارک دانشگاهی در رشته‌های غیرپزشکی برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام می‌کنند، می‌بایست پس از دریافت پذیرش و سپری کردن دوره یک‌ساله کالج، از طریق مرکز توزیع سهمیه‌های دانشگاهی (ZFS) اقدام نمایند.
اما برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه بن، مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی را درصورت داشتن مدرک قبولی در دانشگاه سراسری و یا مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد، مستقیم و بدون واسطه بررسی خواهند کرد. راه دیگری نیز وجود دارد و آن ارسال مدارک به uni-assist است. این مرکز با بررسی مدارک متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی مشابه با متقاضیان رشته‌های غیرپزشکی، اقدام به پذیرش خواهد کرد و نتیجه را به صورت کتبی به اطلاع داوطلب خواهد رساند.

پذیرش دردوره دکترا دررشته‌های پزشکی:
دانش‌آموختگان رشته پزشکی بعد از پایان تحصیل به اختیار خود می‌توانند درمقطع دکترا تحصیل کنند. این تصمیم اما شخصی است و دریافت پروانه پزشکی با مدرک کارشناسی‌ ارشد صورت می‌گیرد.
دوره دکترا در رشته پزشکی آلمان، مانند سایر رشته‌های غیرپزشکی درآلمان برگزارمی‌شود. این بدان معناست که شخص داوطلب با انتخاب موضوع و پس از موافقت استاد راهنما با طرح رساله‌، شروع به تحقیق خواهد کرد و پس از نوشتن رساله دکترا و قبولی درآزمون شفاهی، مدرک دکترا را اخذ خواهد نمود.

پذیرش دردوره‌های تخصص پزشکی:
تحصیل در دوره‌های تخصص پزشکی در آلمان نیز با روال معمول در ایران تفاوت دارد. ورود به این دوره نه از طریق کنکور، بلکه با موافقت استاد راهنما که در این مورد خود یک پزشک متخصص است، صورت می‌پذیرد. این دوره درکلینیک و تحت نظارت پزشک متخصص برگزارمی‌شود.

 

 

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) متقاضیان گذراندن دوره تخصص پزشکی می بایست پس از موافقت استاد راهنما، برای دریافت اجازه کاراقدام نمایند.
امکان تحصیل دررشته پزشکی در۲۶ دانشگاه درآلمان وجود دارد که دراین بین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دانشگاه بن، هامبورگ، گیسن، دانشگاه گوته درفرانکفورت، دانشگاه صنعتی درسدن، دانشگاه مونیخ، آخن، مونستر، وورسبروگ، ماگدبورگ، گوتینگن، کیل، لوبک، دانشگاه آزاد برلین، دوسلدورف، زاربروکن، فرایبورگ و ارلانگن.


برای اطلاغات بیشتر به وبسایت اندیشه پویان مرتجعه نمایید.

برای تماس با ما میتوانید از زاه های زیر با ما در ارتباط باشید:

Office : 0098-2188752376
Office : 0049-22196230909
Viber : 0098-9127917293
WhatsApp: 0049-1636231453