وکلای موسسه اندیشه پویان در کشور اِسلُواکی اقدام به برگزاری مذاکرات دوجانبه با چندی از وکلا، بازرگانان و سرمایه گذاران اِسلُواکی نموده و به توافقاتی در زمینه ثبت شرکت در کشور اِسلُواکی دست یافته اند.

آشنایی با کشور اسلواکی :

جمهوری اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزیاست.  جمعیت آن حدود 5/4 میلیون نفر وپایتخت آن براتیسلاوا است.

براتیسلاوا شهر قصه ها و قلعه های باشکوه، خانه های دلباز و بالکن هایی با چشم انداز رنگ و نور و طبیعت و البته رود زیبای دانوب در دو قدمی خود، پایتختی بزرگ و غنی و جذاب که فقط ۴۳۰ هزار نفر سکنه دارد و یکی از توریستی ترین نقاط اروپا و فاصله آن با «وین» پایتخت اتریش فقط 40 دقیقه با ماشین یعنی حدود 80 کیلومتر می باشد که این یک رکورد به عنوان نزدیک ترین فاصله بین دو پایتخت است

واحد پول این کشور یورواست.اکثر ساکنان اسلواکی اسلواکهستند. مجارهابزرگترین اقلیت قومی هستند.

زبان این کشور اسلواک /انگلیسی/آلمانی می باشد که تدریس در مدارس به هر سه زبان صورت می گیرد.

اخذ اقامت اروپا در عرض ۴ ماه

 

اخذ اقامت اروپا در عرض ۴ ماه


ویزای شینگن:

شما میتوانید با اخذ ویزای شینگن اروپا (EU Schengen Visa) به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر نمایید.معاهده ویزای شینگن قراردادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و کاهش مشکلات رفت و آمد آنها از جمله برچیده شدن مرزها و ایستگاههای بازرسی مرزی برای اخذ ویزای شینگن راههای مختلفی وجود دارد.

اخذ اقامت کشور اسلواکی از طریق ثبت شرکت:

امروزه اکثر افراد تمایل به این دارند که سریعاً راهی مطمئن پیدا کنند تا به اقامت اروپا ختم شود. اقامت اروپا پاسخگوی بسیاری از نیاز ها و تمایلات  افکار تجاریست. همچنین خانواده های زیادی هستند که شرایط زندگی در کشور های اروپایی را بهترین نوع زندگی شناخته اند. اروپا اقتصاد موفق جهان به شمار می رود و این موفقیت باعث جذب سرمایه گذارانی از همه جای جهان مخصوصا آسیای مرکزی و امریکا به سمت اروپا شده است و موفقیت های به دست آمده در شرکت های خارجی که در اروپا شروع به فعالیت نموده اند گواه این مطلب می باشد. شما نیز می توانید بخشی از این موفقیت باشید. کلیه اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی با ثبت شرکت در یک کشور اروپایی علاوه بر آغاز و گسترش فعالیت های تجاری و افتتاح حساب بانکی قادر به اخذ اقامت کشور مورد نظر برای خود و خانواده خود خواهند بود. ثبت شرکت و راه اندازی و فعال نمودن آن درهرکشوری گامی مطمئن و استوار برای اخذ اقامت درآن کشور و ورود به اتحادیه اروپا می باشد.

طبق قانون اتحادیه اروپا در ازای آن به شما یک کارت اقامت داده می شود که این کارت تا 5 سال تمدید میشود و نهایتاً بعد از آن تبدیل به اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور می شود.  که از شرایط تمدید این کارت پرداخت مالیات سالانه و عدم ارتکاب به جرائم تبهکارانه می باشد.

چرا بسیاری از افراد شرکت خود را در کشور اسلواکی ثبت می کنند و در کشورها ی دیگر حوزه شنگن به اقامت و کار مشغول می شوند؟

چرا بهتراست  در کشوراسلواکی  شرکت به ثبت برسد؟

دلیل این است که در کشور اسلواکی سطح مالیات بسیار پایین است و همین طور مخارجی که برای نگهداری شرکت لازم می باشد بسیار اندک است.این مخارج شامل هزینه شرکت داری، هزینه حسابداری، و هزینه های ثبت مسایل مالیاتی می باشد . این در حالی هست که مخارج نگهداری شرکت در سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر می باشد  و از مزایای این طرح این است که شخص می تواند در سایر کشورهای اروپایی زندگی کند ، تحصیل کند ؛ ملک و اتومبیل خریداری کند ؛ از وام های بانکی استفاده نماید ، که البته در این صورت نیاز هست  که شخص خودش را به شهرداری محل اقامت معرفی نماید. تا بتواند از خدمات آن کشور استفاده نماید.

نزدیک بودن به بازار مصرف اروپای غربی، واحد پولی یورو و سیستم مالی و مالیاتی و بانکی پیشرفته همانند آلمان و فرانسه و ... فاصله اجتماعی و ساختار کشور اسلواکی نزدیک اروپای غربی است ... سیستم حمل و نقل پیشرفته، سیستم بانکی پیشرفته، محیط جغرافیایی خوب و آب و هوای خوب و تشابه آن به اروپای غربی همه و همه از دیگر مزیت های این کشور می باشند.

 شرکت های آلمانی زیادی در اسلواکی سرمایه گذاری نموده اند مانند:

فولکس‌واگن (تولید خودرو)

اشکودا (تولید خودرو)

مرسدس بنز(تولید خودرو)

و شرکت های دیگر از آمریکا و سوئیس مانند dell آمریکا سرمایه گذاری نموده اند.

چرا این سرمایه گذارهای در کشور اسکواکی صورت گرفته است :

1 . نزدیک بودن به بازار مصرف اروپای غربی

2.واحد پولی یورو  و سیستم مالی و مالیاتی و بانکی پیشرفته همانند آلمان

3. فاصله اجتماعی و ساختاری کشور اسلواکی با بلوک غرب اروپا

با ثبت شرکت اقامت اسلواکی (اقامت اروپا) دریافت می کنید:

کشور اسلواکی شما را مجبور به سکونت و ماندن در اسلواکی نمی کند. به همین علت شما می توانید در اتریش، آلمان، هلند و ... سکونت داشته باشید و کار کنید. و سالی یکبار به اسلواکی رفته و مالیات را پرداخت کنید (توسط وکیل انجام خواهد شد) این کار باید به مدت5 سال انجام شود بعد از آن که اقامت دائم پذیرفته شد، متقاضی می تواند شرکت را منحل کند.

(نکته) بعد از 5 سال،  اگر متقاضی به مدت 1/5 یک سال و نیم در کشور دیگر عضو شنگین سکونت داشته باشد طبق قوانین اتحادیه اروپا می تواند اقامت کشور ثالث را دریافت نمایید بدین صورت که فرض کنیم شما اقامت دائم را گرفته اید حداقل یک سال و نیم از سکونت شما در آلمان گذشته است، می توانید به اداره دادگستری شهر محل سکونت در آلمان مراجعه و درخواست اقامت آلمان نمایید، لذا آنها با توجه به قانون مربوطه، نامه ای را مبنی بر اینکه اقامت شما را پذیرفته اند به شرطی که در طی 90 روز نامه لغو اقامت اسلواکی را به آنها ارائه دهید به شما می دهند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در اسلواکی:

1.       مدارک هویتی شخص متقاضی

2.       گواهی عدم سوءپیشینه

3.       گواهی حساب بانکی در ایران

4.       مدارک هویتی همراهان

توجه داشته باشید که محدودیت سنی و تحصیلی و زبان ندارد.

بعد از  یک ماه متقاضی باید یک سفر به اسلواکی داشته باشد تا مدارک ثبت شرکت و اخذ اقامت را امضاء نماید و حساب بانکی به نام خود افتتاح کند و سپس بعد از برگشت از سفر، 3 ماه طول خواهد کشید تا کارت اقامت در تهران به متقاضی تحویل و تسویه حساب صورت خواهد گرفت.

برای بررسی شرایط خود توسط وکیل مهاجرت  می توانید  فرم های ارزیابی سایت ما را تکمیل نمایید .

منبع: اخذ اقامت اروپا در عرض ۴ ماه