موسسه اندیشه پویان سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی تبریک عرض نموده و لحظات خوب و خوشی را برای ایرانیان مسیحی داخل و خارج از کشور آرزومند است. در کشورهایی که از تقویم  میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولاً در اول ژانویه برگزار میگردد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی میباشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نودر بسیاری از کشورهای جهان، عموماً قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیاو بخش‌هایی از آسیاو آفریقامراسم سال نو برگزار میشود. در فرهنگ جدید غرباین روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.

بسیاری از فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازیو دیگر روش‌های پرصدا برای جشن گرفتن استفاده می‌کنند. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیحدر کشورهای مسیحیو حتی غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر برپا میشود. شب سال نو همچنین به عنوان هفتمین روز کریسمسدر مسیحیتغربی شناخته میشود.

شب کریسمسکه در آلمان به‌نام شب Weihnachten معروف است یا شب میلاد مسیح به شکل فعلی آن از قرن نوزدهم در کشور آلمان رواج پیدا کرد. در بسیاری از خانواده‌ها درخت کاج بعنوان سمبل سبزی و خرمی در خانه برپا می‌شود و به شکل‌های مختلف با روبان و نور و شمع و غیره تزیین می‌گردد. اعضای خانواده به طور معمول برای هم هدایایی می‌گیرند و بخصوص این هدایا برای بچه‌ها خریدارى مى‌شود

 




برگزاری جشن‌های سال نو در سنت‌های پیش از مسیحیت ریشه دارد. که با شروع فصل زمستان و طولانی شدن شب‌ها، روشن کردن شمع یا چراغ، برگزاری جشن و گرد هم آمدن اعضای خانواده و خویشاوندان و دوستان، بهانه‌ای بوده برای گذراندن شب‌هاى سرد و امید به بلندترشدن روزها و رسیدن بهار.
در آلمان سالانه حدود ۱۶ میلیون درخت کاج برای تزیین سال نو قطع می‌شود. البته اینها درختهایی هستند که به همین منظور کاشته شده‌اند. این تعداد درخت تنها ۷۰ درصد از نیاز آلمانی‌ها را برطرف می کند و بقیه از کشورهای همسایه وارد می‌شوند. طبق آمار منتشر شده در سال گذشته آلمانی‌ها روی هم حدود ۶۰۰ میلیون یورو برای خرید درخت‌های کاج خرج کردند.

موسسه اندیشه پویانبه مناسبت شروع سال نو میلادی ، ضمن تبریک مجدد سال نو به هموطنان مسیحی درایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور بخصوص در آلمان، سعی دارد به چند نمونه از سنت های کریسمسWeihnachten   که از کشور آلماننشات گرفته اشاره ای داشته باشد.

در آلمان در ۶ دسامبر که روز بابا نوئل نیز نامیده می شود یک کفش یا پوتین در  روز ۵ دسامبر خارج در گذاشته می شود به امید اینکه بابا نوئل برای بچه در آن هدیه بگذارد.

شیرینی مخصوصی که در آلمان برای روز کریسمس پخته می شود ، gingerbread  یا نان های مخصوصی هستند که با شیرینی های متفاوت دیگری تزیین می شوند. در برخی از خانواده های آلمانی ، یکی از اتاق ها در شب کریسمس قفل می شود و در آن هدایای زیادی قرار می گیرد و در اواسط شب با بیدار کردن بچه ها و بردن آنها به اتاق هدایا آنها را غافلگیر می کنند.

البته دانستن این نکته هم جالب است که در آلمان بسیاری از سنت های کریسمس چندان هم قدیمی نیستند و بسیاری از آنها اخیرا وارد مراسم کریسمس شده اند. قبل از قرن نوزدهم جشن کریسمس در آلمان تا این حد مرسوم نبوده است و یا در روز های دیگری برگزار می شده است.

جشن سال نو میلادی برای بسیاری از افراد به منزله شروع یک دوره جدید می باشد. ما هم امیدواریم این دوره از زندگی شما نیز به بهترین حالت ممکن شکل بگیرد و اگر قصد یادگیری زبان آلمانی و یا مهاجرت و اقامت این کشور را دارید بتوانید با دوره های آموزش زبان آلمانی و دیگر خدمات مهاجری موسسه اندیشه پویان بهترین استفاده را از سال جدید خود داشته باشید.

منبع: تبریک سال نو میلادی 2017