با توجه به هجمه بالای مهاجرت مهندسین به کشور کانادا ،تصمیم به بررسی شرایط مهندسین در این کشور گرفتیم:

💠مهندسین برای ورود به کشور کانادا و مشغول به کار شدن باید مجوزی تحت عنوان poeng یا professional Engineer دریافت کرده باشند. در صورت نداشتن این عنوان نمی توانید به صورت مهندس فعالیت خاصی را داشته باشید.
افراد در صورت فعالیت در زمینه های طراحی، ساخت، ارزیابی، مشاوره، گزارش دادن،ارائه راهکار یا نظارت کردن که در آن حفظ جان، سلامت، دارایی و رفاه عمومی مطرح باشد حتماباید مهندس حرفه ای یا همانprofessional Engineer باشند.

 ارتباط با مشاورین موسسه اندیشه پویان  از طریق کانال تلگرام :   
infoandishepuyan@

در صورتی که قصد انجام هرگونه فعالیت مهندسی را داشته باشید باید مجوزهای لازمه را از استان مورد نظر داشته باشید. به صورت معمول شرایط ورود به شرح زیر می باشد:

۱-داشتن مدرک مهندسی معتبر از یکی دانشگاه های کشور کانادا و یا مدرکی که از دانشگاه های خارج کانادا دریافت شده و به تایید انجمن مهندسین حرفه ای رسیده باشد.
۲-افراد باید به صورت معمول ۴۸ ماه در داخل کشور کانادا سابقه کار داشته باشند.
۳-قبولی در آزمون های انجمن
با توجه به شرایط ذکر شده ،مهندسین که خارج از کشور کانادا فارغ التحصیل شده اند حتما باید سابقه کار ۴۸ ماهه در کشور کانادا داشته باشند.
✅دانشجویان رشته مهندسی که در کشور کانادا تحصیل کرده اند پس از اتمام دوره های تحصیلی خود به عنوان یک مهندس تحت آموزش یا Engineer in Training در یک شرکت مهندسی استخدام شوند و زیر نظر یک مهندس حرفه ای به مدت ۴۸ ماه مشغول فعالیت باشند و پس از سپری کردن آن به عنوان یک مهندس حرفه ای مشغول به فعالیت باشند .

💠در خصوص مهندسین خارجی لازم به ذکر است که فعالیت مهندسی این افراد که خارج از کشور کانادا بوده است مورد ارزیابی قرار نمی گیرد ولی بصورت معمول انجمن مهندسین حرفه ای کانادا 🇨🇦 ccpe که تحت نام Enginner canada فعالیت دارد تا سه سال از سابقه کار شما را می پذیرد و شما تنها به یک سال سابقه کار برای ادامه ی فعالیت به عنوان مهندس حرفه ای نیاز دارد ولی برای گذراندن چهارمین سال با مشکلات روبرو خواهید شد.
از طرفی شما نمی توانید به عنوان Enginner in Traning مشغول به کار شوید. بیشتر شرکت ها این دسته از مهندسان مورد نیاز خود را مستقیمأ از دانشگاه جذب می کنند نه از بازار کار که مهندسین خارجی هم در این عرصه هستند.

موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا:
☎️  021-88752376

🌍www.andishepuyan.ir