کانادا و بویژه کبک با توجه به شرایط اقتصادی مطلوب،  بازار اشتغال، سطح رفاه در زندگی و … یکی از مطلوب ترین مقصد های مهاجرتی برای افرادی است که سعی دارند از طریق مهاجرت شرایط زندگی خود را ارتقاء دهند.

از آنجایی که اقتصاد در کبک یک اقتصاد مدرن صنعتی و باز است که باعث ایجاد تعادل تجاری مثبت می شود و بعد از امضای توافق نامه تجارت بین آمریکا و کانادا در سال 1987 صادرات کبک به خاک ایالات متحده افزایش قابل توجهی داشته است، اقتصاد کبک نیز مانند دیگر کشورهای بزرگ صنعتی عمدتاً بر پایه ی بخش خدمات و هم چنین تولید میباشد. حدود 85% از صادرات کانادا به آمریکا میرود. روابط اقتصادی میان فرانسه و کبک نیز حائز اهمیت می باشد. مشاغل زیادی به علت نبود متقاضی،نیازمند نیروی متخصص می باشد بر همین اساس برای جذب افراد متخصص از کشورهای دیگر برنامه ی منظمی از طرف مسئولین واداره ی مهاجرت کبک  تدوین شده است که ویزای skilled worker مهمترین و اساسی ترین طرح در این برنامه می باشد.

 ویزای skilled worker چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟
ویزای Skilled worker از ویزاهای مهم مهاجرت به کانادا است این ویزا مبتنی بر تخصص و مهارت متقاضیان است  از مهمترین مزایای ویزای skilled worker  میتوان به این مورد اشاره کرد که در صورتیکه پرونده شما برای زندگی و  کار در استان کبک مناسب باشد و شما شرایط مورد نیاز را داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای اقامت اقدام کنید. این سیستم مهاجر پذیری هر ساله تغییرات و محدودیت های جدیدی را تجربه می کند. سیستم مهاجرت اسکیل ورکر به کبک در طی سالهای اخیر فراز ونشیب های زیادی داشته و هم چنان سالیانه تغییرات زیادی در این سیستم را شاهد هستیم.


برای دریافت اطلاعات تکمیلی به وبسایت موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا مراجعه نمایید.

منبع : مهاجرت به کبک از طریق نیروی متخصص (skilled worker)