آشنایی با کشور اسلواکی:
جمهوری اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. جمعیت آن حدود ۵/۴ میلیون نفر وپایتخت آن براتیسلاوا است.
براتیسلاوا شهر قصه ها و قلعه های باشکوه، خانه های دلباز و بالکن هایی با چشم انداز رنگ و نور و طبیعت و البته رود زیبای دانوب در دو قدمی خود، پایتختی بزرگ و غنی و جذاب که فقط ۴۳۰ هزار نفر سکنه دارد و یکی از توریستی ترین نقاط اروپا و فاصله آن با «وین» پایتخت اتریش فقط ۴۰ دقیقه با ماشین یعنی حدود ۸۰ کیلومتر است که این یک رکورد به عنوان نزدیک ترین فاصله بین دو پایتخت محسوب می‌شود.
واحد پول این کشور یورو است. اکثر ساکنان اسلواکی، اسلواک هستند. مجارها بزرگترین اقلیت قومی هستند. زبان این کشور اسلواک /انگلیسی/آلمانی است که تدریس در مدارس به هر سه زبان صورت می گیرد.

 

ویزای شینگن:
شما می‌توانید با اخذ ویزای شینگن اروپا (EU Schengen Visa) به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا، از جمله اسلواکی سفر کنید. معاهده ویزای شینگن قراردادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و کاهش مشکلات رفت و آمد آنها از جمله برچیده شدن مرزها و ایستگاههای بازرسی مرزی برای اخذ ویزای شینگن راههای مختلفی وجود دارد.

 

اخذ اقامت کشور اسلواکی از طریق ثبت شرکت:
امروزه اکثر افراد تمایل به این دارند که راهی مطمئن برای اخذ اقامت اروپا پیدا کنند. اقامت اروپا پاسخگوی بسیاری از نیاز ها و تمایلات افکار تجاریست و همچنین خانواده های زیادی شرایط زندگی در کشور های اروپایی را بهترین نوع زندگی می‌دانند.

اروپا اقتصاد موفق جهان به شمار می رود و این موفقیت باعث جذب سرمایه گذارانی از جای‌جای جهان مخصوصا آسیای مرکزی و امریکا شده است و موفقیت های به دست آمده در شرکت های خارجی که در اروپا شروع به فعالیت نموده اند گواه این مطلب است. شما نیز می توانید بخشی از این موفقیت باشید. کلیه اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی با ثبت شرکت در یک کشور اروپایی علاوه بر آغاز و گسترش فعالیت های تجاری و افتتاح حساب بانکی قادر به اخذ اقامت کشور مورد نظر برای خود و خانواده خود خواهند بود. ثبت شرکت، راه اندازی و فعال نمودن آن در هر کشوری گامی مطمئن و استوار برای اخذ اقامت در آن کشور و ورود به اتحادیه اروپا است.

طبق قانون اتحادیه اروپا در ازای ثبت شرکت، به شما یک کارت اقامت داده می شود که این کارت تا ۵ سال قابل تمدید است و نهایتاً تبدیل به اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور می شود که از شرایط تمدید این کارت پرداخت مالیات سالانه و عدم ارتکاب به جرائم تبهکارانه را میتوان نام برد.

 

چرا بسیاری از افراد شرکت خود را در کشور اسلواکی ثبت می کنند و در کشورها ی دیگر حوزه شنگن به اقامت و کار مشغول می شوند؟ چرا بهتر است در کشور اسلواکی شرکت به ثبت برسد؟

دلیل این است که در کشور اسلواکی سطح مالیات بسیار پایین است و همین طور مخارجی که لازمه‌ی نگهداری شرکت‌اند، بسیار اندک است. این مخارج هزینه شرکت داری، هزینه حسابداری، و هزینه های ثبت مسایل مالیاتی را شامل می‌شود و این در حالی هست که مخارج نگهداری شرکت در سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است و از مزایای این طرح میتوان به زندگی در سایر کشورهای اروپایی، تحصیل، خریداری ملک و خودرو، استفاده از وام‌های بانکی ،که البته در این صورت نیاز است شخص خودش را به شهرداری محل اقامت معرفی نماید تا بتواند از خدمات آن کشور استفاده نماید.
نزدیک بودن به بازار مصرف اروپای غربی، واحد پولی یورو، سیستم مالی، مالیاتی و بانکی پیشرفته همانند آلمان و فرانسه، فاصله اجتماعی و ساختار کشور اسلواکی شبیه به اروپای غربیست. سیستم حمل و نقل پیشرفته، تدابیر بانکی پیشرفته، محیط جغرافیایی خوب و آب و هوای مناسب همه و همه از دیگر مزیت های این کشور هستند.

 

برخی از سرمایه‌گذاران اسلواکی، شرکت‌های معتبر آلمانی هستند:
فولکس‌واگن (تولید خودرو)
اشکودا (تولید خودرو)
مرسدس بنز(تولید خودرو)
و همچنین شرکت‌های دیگری از آمریکا و سوئیس مانند dell آمریکا سرمایه گذاری کرده‌اند.

 

چرا این سرمایه گذاری‌ها در کشور اسکواکی صورت گرفته است :

  1. نزدیک بودن به بازار مصرف اروپای غربی
  2. واحد پولی یورو و سیستم مالی، مالیاتی و بانکی پیشرفته همانند آلمان
  3. فاصله اجتماعی و ساختاری کشور اسلواکی با بلوک غرب اروپا

 

مزایای ثبت شرکت در اسلواکی:

کشور اسلواکی شما را وادار به سکونت در اسلواکی نمی کند. به همین علت شما می‌توانید در اتریش، آلمان، هلند و … اقامت داشته باشید و کار کنید و سالی یکبار به اسلواکی رفته و مالیات را پرداخت کنید (این کار می‌تواند توسط وکیل انجام شود) و باید به مدت ۵ سال این رفت و آمد ادامه یابد تا اقامت دائم بدست آورید و پس از آن متقاضی می‌تواند شرکت را منحل کند.
نکته: بعد از ۵ سال، اگر متقاضی به مدت یک سال و نیم در کشور دیگر عضو شنگین اقامت داشته باشد، طبق قوانین اتحادیه اروپا می‌تواند اقامت کشور ثالث را دریافت کند، بدین صورت که فرض کنیم شما اقامت دائم را گرفته‌اید حداقل یک سال و نیم از سکونت شما در آلمان گذشته است، می‌توانید به اداره دادگستری شهر محل سکونت در آلمان مراجعه و درخواست اقامت آلمان کنید، لذا آنها با توجه به قانون مربوطه، نامه ای مبنی بر اینکه اقامت شما را به شرطی که در طی ۹۰ روز نامه لغو اقامت اسلواکی را به آنها ارائه دهید، می‌پذیرند.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اسلواکی:

  1. مدارک هویتی شخص متقاضی
  2. گواهی عدم سوءپیشینه
  3. گواهی حساب بانکی در ایران
  4. مدارک هویتی همراهان

*توجه داشته باشید که محدودیت سنی و تحصیلی و زبان ندارد.

بعد از یک ماه متقاضی باید یک سفر به اسلواکی داشته باشد تا مدارک ثبت شرکت و اخذ اقامت را امضاء نماید و حساب بانکی به نام خود افتتاح کند و سپس بعد از برگشت از سفر، ۳ ماه طول خواهد کشید تا کارت اقامت در تهران به متقاضی تحویل داده و تسویه حساب صورت گرفته شود.

گروه مشاورین آرتا اندیشه پویان سپنتا با تیم مجرب وکلای خود، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مهاجرتی و ثبت شرکت در اسلواکی به شما متقاضیان عزیز است.

جهت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
۸۸۷۸۴۶۴۲_۰۲۱
۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱


منبع: اخذ اقامت اروپا در کمتر از ۱۰ ماه