آزمون دولینگو

آزمون دولینگو (Duolingo English Test : DET) یک آزمون تطبیقی برپایه کامپیوتر است که برای ارزشیابی میزان مهارت در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار میگیرد. تاکنون بیش از ۵۰۰ دانشگاه و موسسه این آزمون را تایید و از شروط اصلی پذیرش داوطلبان قرار داده اند.

به دلیل شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا که باعث لغو آزمون های مختلفی از جمله آیلتس و تافل شده است، برگزاری آزمون آنلاین دولینگو مشکل بسیاری از زبان آموزانی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی نیاز به مدرک زبان معتبر دارند را حل کرده است.

به دلیل اینکه ساختار آزمون دولینگو مقداری جدید و امکان دارد آشنا نباشید پس از قبل آمادگی شرکت در این آزمون را کسب کنید. منابعی که به تقویت بهتر سطح زبان شما میکند تماشای فیلم به زبان انگلیسی، صحبت با انگلیسی زبانان، گوش دادن به پادکست ها و خواندن روزنامه و مجلات انگلیسی هستند.

از مزایای آزمون آنلاین دولینگو نسبت به آزمون های آیلتس و تافل میتوان به در دسترس بودن برای همه افراد، ساده و سریع بودن روند آزمون و هزینه کمتر آن که تنها ۴۹ دلار است را نام برد. آزمون های آیلتس و تافل به ترتیب ۲۱۵ و ۲۲۵ دلار هستند.

آزمون دولینگو را در هر ساعت از شبانه روز از ۳۶۵ روز سال میتوان انجام داد در حالیکه دو آزمون دیگر هر ۱۰ روز یکبار برگزار میشود. مدت زمان آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه، تافل ۴ ساعت و آزمون آنلاین دولینگو کمتر از یک ساعت طول میکشد. همچنین نتیجه آزمون دولینگو به نسبت سریع تر اعلام میشود که تنها ۲ روز طول میکشد اما نتایج آزمون های آیلتس و تافل ۱۰ تا ۱۳ روز زمان میبرند.

شاید مهمترین مزیت آزمون دولینگو این باشد که نتیجه آزمون خود را میتوانید به هر تعداد دانشگاه و موسسه ارسال کنید اما برای ارسال نتیجه آزمون های دیگر باید هزینه ۲۰ دلاری برای هر گزارش پرداخت کنید.

تطبیقی بودن آزمون دولینگو (Adaptive)

این آزمون به نوعی طراحی شده است که عملکرد شما در هر سوال بررسی و طبق آن سوال بعدی برای شما مطرح میشود. یعنی اگر سوالات اول را به درستی پاسخ دهید، سوالات بعدی سخت تر و اگر اشتباه پاسخ دهید، سوالات بعدی ساده تر مطرح میشوند تا دوباره بتوانید پاسخ دهید.

هدف از تطبیقی بودن آزمون دولینگو طرح سوالات منطبق بر میزان مهارت و دانش داوطلبان است و نسبت به سایر آزمون های سنتی دقیق تر و کارآمدتر مهارت شما را ارزیابی میکند.

آزمون دولینگو از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول: Quick Setup

۱۰ دقیقه زمان میبرد و جهت آمادگی و بررسی قوانین و مقررات است و تاثیری در نمره نهایی ندارد.

بخش دوم: Adaptive Questions

شامل ۲۵ دقیقه سوالات تطبیقی لغت، تلفظ، بیان و مهارت خواندن و نوشتن است.

بخش سوم: Video Interview & Writing Sample

۱۰ دقیقه شامل دو تسک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه رایتینگ است که در هرکدام دو موضوع با توجه به عملکرد شما در بخش قبلی ارائه میشود که باید یک موضوع را انتخاب کنید. در نهایت ویدئوی ضبط شده و متن نوشته شده به همراه نمره آزمون شما به موسسات و دانشگاه هایی که میخواهید ارسال میشود.

قوانین و مقررات آزمون دولینگو

قوانین حاکم بر آزمون های آنلاین در خصوص آزمون دولینگو سختگیرانه تر اجرا میشوند و تمامی داوطلبین ملزم به رعایت هستند و درصورتی که ناظر آزمون تشخیص دهد داوطلب هریک از قوانین را زیر پا گذاشته است، نتیجه آزمون داوطلب صادر نشده و دیگر مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهد بود.

از جمله مقررات :

  • استفاده از افزونه (مانند Grammarly) بر روی مرورگر مجاز نیست.
  • تنها با یک حساب کاربری مجاز به ورود به آزمون هستید.
  • ارتباط چشمی با صفحه کامپیوتر نباید قطع شود.
  • یادداشت برداری ممنوع
  • استفاده از تلفن همراه، کروم بوک، آی پد، تبلت و … ممنوع
  • استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع
  • در طی یک ماه، دو بار مجاز به شرکت در آزمون هستید در صورتی که بار اول به دلیل اشکالات فنی یا قطع اینترنت آزمون شما تکمیل نشده باشد.
  • حین آزمون گوش ها و چهره باید کامل مشخص باشد.
  • با شخص دیگری نباید صحبت کنید.

    موسسه‌ی آرتا اندیشه پویان سپنتا با کادری مجرب و مشاورین برجسته‌ی خود آماده‌ی مشاوره‌ تخصصی رایگان به شما متقاضیان گرامی میباشد. لطفا جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان موسسه اندیشه پویان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

    ۸۸۷۸۴۶۴۲_۰۲۱
    ۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱