طرح‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP) ، یکی از مهمترین وسریعترین روش‌ها (Fast-track) برای اخذ اقامت دائم کانادا هستند، بر طبق این برنامه‌ها، استان ساسکاچوان نیز هرساله برای داشتن نیروی کار ماهر در زمینه‌های شغلی مورد نیاز خود، اقدام به پذیرش متقاضیان از طریق تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، و یا تجربی می‌کند. اینبار استان ساسکاچوان از طریق برنامه‌ی SINP می‌خواهد نیروهای کار متخصص خارجی را که قصد کار و زندگی در این استان دارند، کاندید دریافت اقامت دائم کند. این گروه شامل ۳ زیر گروه: نیروی کار با پیشنهاد شغلی، مشاغل مورد تقاضا و اکسپرس اینتری ساسکاچوان می‌شود. حداقل امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت نیروی کار متخصص بین المللی به ساسکاچوان ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز است.



 

معیارهای امتیاز بندی در این روش به ۵ فاکتور بستگی دارد که عبارتند از:

  1. میزان تحصیلات (نسبت به مدرک تحصیلی از دیپلم گرفته تا دکترا این امتیاز متغیر است)
  2. تجربه‌ی کاری (اگر پنج سال قبل از درخواست مهاجرت از این طریق دارای سابقه‌ی شغلی بوده باشید، بسته به کمیت سابقه‌ی شغلیتان بین ۱۰ تا ۲ امتیاز کسب خواهید کرد. اما اگر بین ۶ تا ۱۰ سال قبل از درخواست مهاجرتتان، تجربه‌ی چنین کاری را داشته باشید؛ این امتیاز از ۵ تا صفر متفاوت است.)
  3. سطح زبان (با داشتن CLB4 تا CLB8 ویا بیشتر از بازه‌ی ۱۲ تا ۲۰ امتیاز می‌توانید داشته باشید. توجه داشته باشید که مسلط بودن به فقط صحبت کردن بدون مدرک به انگلیسی یا فرانسوی، امتیازی در بر ندارد.)
  4. سن (اگر فرد کمتر از ۱۸ سال یا بالای ۵۰ سال داشته باشد، هیچ امتیازی از این فاکتور کسب نخواهد کرد. همچنین برای افرادی با سنین ۱۸ تا ۲۱ و ۴۶ تا ۵۰ امتیاز هشت، برای افراد ۲۲ تا ۳۴ ساله دوازده امتیاز و برای افرادی با سن ۳۵ تا ۴۵ ده امتیاز در نظر گرفته می‌شود.)
  5. انطباق پذیری، برای این فاکتور، دو زیرمجموعه وجود دارد: نیروی متخصص با پیشنهاد شغلی _ مشاغل مورد تقاضا واکسپرس اینتری ساسکاچوان.

 

• با داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در ساسکاچوان ۳۰ امتیاز بدست خواهید آورد.
• با داشتن آشنای نزدیک و یا افرادی با نسبت فامیلی در ساسکاچوان می‌توانید ۲۰ امتیاز کسب نمایید و همچنین با داشتن سابقه ‌تحصیلی یا کاری در این استان از ۵ امتیاز برخوردار شوید.

 

لیست مشاغل جدید مورد تقاضا از این قبیل است:

  1. مدیران خدمات اجتماعی
  2. برنامه‌ریزان کنفرانس‌ها و رویدادها
  3. حسابداران
  4. برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان تعاملی
  5. تکنسین‌های معماری
  6. تکنسین‌های پزشک آزمایشگاه
  7. تکنسین‌های پرتو درمانی
  8. پزشک سونوگراف
  9. امدادگران
  10. روانشناسان
  11. کارگران خدمات اجتماعی
  12. مربیان مهدکودک
  13. مربیان افراد معلول
  14. رهبران برنامه‌ها و مربیان ورزشی
  15. قصابان
  16. نانواها
  17. شیشه گران
  18. تکنسین/مکانیک تجهیزات سنگین
  19. تکنسین های خدمات خودرو و تعمیرات مکانیکی، مکانیکان کامیون و اتوبوس
  20. تعمیرکاران بدنه‌ی خودرو

زمان این برنامه‌ فوق‌العاده محدود است و امکان تکمیل ظرفیت آن به دلیل زیاد بودن متقاضیان وجود دارد. پس اگر خواهان مهاجرت به کانادا و استان ساسکاچوان هستید، هرچه سریعتر با وکلای مجرب و با تجربه‌ی موسسه‌ی آرتا اندیشه پویان سپنتا تماس گرفته و از مشاوره‌ی پر محتوای آنها بهره‌مند شوید.


تلفن‌های تماس با موسسه: ۰۲۱۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱۸۸۷۸۴۶۴۲


منبع: خبر جدید مهاجرتی کانادا برای مشاغل پر تقاضای ساسکاچوان