قریباً ۱۸ دانشگاه و ۱۱۰ موسسه آموزش عالی در کشور اتریش  وجود دارند که در این دانشگاه‌ها و مؤسسات و در بعضی از رشته‌ها زبان رسمی آموزش دروس  انگلیسی می‌باشد اما تحصیل در رشته های پزشکی در اتریش به زبان اتریشی صورت می پذیرد. همچنین تحصیل در اتریش برای دانشجویان خارجی و ازجمله ایرانی‌ها رایگان می‌باشد .
برای ورود به دانشگاه‌های اتریش کافی است متقاضی دانشجوی رشته موردنظر در کشور خود باشد و یا دارای مدرک تحصیلی باشد و طبیعتا مدرک  دیپلم به‌تنهایی موردقبول دانشگاه‌های اتریش نیست و متقاضیان باید  قبولی در کنکور دانشگاه (سراسر یا دانشگاه آزاد) در رشته  موردنظر را  دارا باشند.
یکی از مدارک  لازم برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایران مشغول  به تحصیل می‌باشند  دارا بودن گواهی صادره از دانشگاه و ریزنمرات مهروموم‌ شده‌ توسط دانشگاه است و همچنین  در این گواهی باید بیان‌شده باشد  که فرد متقاضی از ادامه تحصیل منع نشده است.
در مدارس عالی فنی در اتریش دانشکده‌های هنرهای عالی اتریش، و دانشگاه‌های اتریش در بعضی از رشته‌ها (مانند پزشکی، داروسازی، اقتصاد و روانشناسی)  شرایط ویژه ای وجود دارد ازجمله:

1.امتحان ورودی که شامل امتحان کتبی و مصاحبه حضوری می‌باشد .
2. دانشجوی خارجی برای پذیرش در مراکز آموزش عالی اتریش دارای سهمیه است .
3.یک دوره‌ی یک‌ساله و دوساله‌ی پیش‌دانشگاهی برای دانشجویان خارجی که نیاز به آموختن زبان‌دارند  و یا متقاضیانی که نمرات نامناسبی در دروس اصلی و مربوط به رشته‌ی تحصیلی انتخابیشان اخذ نکرده باشند برگزار می شود که متقاضی می بایست پس از ثبت‌نام در دانشگاه  این دوره را بگذرانند.





دانشگاه های مورد تایید ایران در کشور اتریش:
۱۴ دانشگاه اتریش مورد تأیید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت هستند که ممتازمی باشند ونیز  ۱۲ دانشگاه مورد  تأیید وزارت علوم و ۲ دانشگاه مورد  تأیید وزارت بهداشت می‌باشند .
دانشگاه‌های اتریشی مورد تأیید وزارت علوم ایران:
1.   دانشگاه وین ( ممتاز )
2.     دانشگاه گراتس ( ممتاز )
3.     دانشگاه اینسبورک ( ممتاز )
4.    دانشگاه سالزبورگ( ممتاز )
5.     دانشگاه تکنیک وین ( ممتاز )
6.   دانشگاه تکنیک گراتس ( ممتاز )
7.    دانشگاه لوین ( ممتاز )
8.   دانشگاه بوکو وین ( ممتاز )
9.    دانشگاه دامپزشکی وین ( ممتاز )
10.   دانشگاه اقتصاد و تجارت وین ( ممتاز )
11.  دانشگاه لینز ( ممتاز )
12.  دانشگاه کلاگینفورت ( ممتاز )

دانشگاه های اتریشی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران:
1.    دانشگاه پزشکی وین
2.    دانشگاه پزشکی گراتس

تحصیلات در مقطع  لیسانس در اتریش با دریافت مدرک و طول دوره ۴-۳ ساله می‌باشد و همچنین رمز موفقیت برای دانشجویان دوره‌ی تحصیلات فوق‌لیسانس در اتریش ، تکمیل موفقیت‌آمیز دوره لیسانس می‌باشد.  طول مدت دوره کارشناسی ارشد در اتریش ۲-۱ ساله می‌باشد.
و همینطور رمز موفقیت دانشجو برای دوره‌ی تحصیلات دکتری نیز تکمیل موفقیت‌آمیز دوره فوق‌لیسانس می‌باشد و علاوه بر این دانشجو می‌بایست توانایی انجام تحقیقات به‌صورت مستقل و فردی  را از خود نشان دهد. این دوره‌ی تحصیلی 2سال طول می‌کشد و با دریافت مدرک دکترا به پایان خواهد رسید.
هزینه تحصیل در اتریش :
از سال 2001 تحصیل در دانشگاه‌های اتریش  برای دانشجویان خارجی رایگان نمی‌باشد  و ترمی ۳۸۰ یورو شهریه تحصیلی از دانشجویان  دریافت می‌گردد .
تأمین هزینه‌های تحصیلی بر عهده خود دانشجو می‌باشد که به‌وسیله کار ضمن تحصیل در اتریش امکان‌پذیر نمی‌باشد و در برخی مواقع دانشگاه با توجه به نمره‌های بالای دانشجویان خارجی به آن‌ها در خود محیط دانشگاه کارمی دهد.
تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش نیز هزینه‌های بالایی دارند که  تقریباً ترمی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوان به سایت اندیشه پویان مراجعه نمایید

برای بررسی شرایط اخذ ویزای کاری، تحصیلی و … فرم‌های ارزیابی رایگان را تکمیل نموده و از مشاوران ما کمک بگیرید:
فرم ارزیابی